Gepoets en Konstanz, Duitsland

Hallo iedereen,

Ik heb een hele fijne week gehad. Vandaag ben ik vlak over de grens gegaan naar Konstanz, Duitsland:

Daar kunnen we heel goedkoop inkopen. Gewoon even een pakketje weggestuurd en wat kleding gekocht (het was nog steeds duur, Alter Sweden!) in ieder geval heb ik het hier ongeloofelijk naar mijn zin. De tijd gaat hier zo snel dat ik het gevoel heb dat iemand haar steelt. Het is gewoon geen fijn gevoel om 7 maanden op zending te zijn. Het is alweer een hele tijd, maar gelukkig heb ik nog een lange tijd te gaan.

Afgelopen week hadden we op zaterdag een poetsdag. De hele dag hebben we geen zendingswerk gedaan, omdat we ons appartement tot in het diepste schoon hebben gemaakt en alle rommel eruit gegooid. De Wetzikon wohnung is één van de kleinste woningen van de hele zending, maar toch is het heel gezellig.

Verder hadden we veel afspraken met leden om ze te helpen en ondersteunen. Dat gaf me echt een heel fijn gevoel.

Verder heb ik deze week veel geleerd over angsten overwinnen. Als vertegenwoordiger van Jezus Christus wordt je soms erg raar en minachtend aangekeken als je met mensen in de trein, bus of op de straat spreekt. Mensen praten erg onbeleefd tegen je, soms zelf agressief. Dit kan moeilijk zijn en angsten veroorzaken. Het maakt helemaal niet uit wat anderen mensen tegen je zeggen of hoe ze je aankijken. Ik weet wat voor waardevole boodschap wij hebben. Het evangelie kan zoveel geluk en vrede brengen. In deze wereld is er geen vergelijkbare bron die datzelfde geven kan. Zelfs wanneer mensen het niet waarderen moeten we toch doorgaan met het aan andere mensen vertellen die wel open zijn om iets nieuws te leren.

In ieder geval, volgende week meer!

Borkán

Plaats een reactie