‘Nothing is impossible!’

De afgelopen week hebben we op vrijdag Versetzungsanrufen gekregen en Elder Cavin en ik blijven samen in Schwenningen voor mijn laatste 6 weken en dat heeft me zeer verheugd. Het is natuurlijk jammer dat ik op zending niet meer naar Zwitzerland kan gaan, maar ik ben blij dat ik hier in deze gemeende blijf. De leden hier zijn zo cool en ik zal zeker nog maar terugkomen.

Verder hebben we veel van het WK gehoord. Wij hebben toestemming om 2 wedstrijden van het WK te zien. Natuurlijk hopen we allen dat Duitsland wereldkampioen wordt. Ze verdienen het.

Verder hebben we een kleine barbeque ops balkon gehad. Een Elder die in Schaffhaussen dient, komt eigenlijk uit Belgie en daarom ken ik hem ook van voor de zending. Soms praten we Nederlands. Meestal praten we Duits. Maar hij kan me veel over hoe het gaat in Nederland vertellen en dat zijn altijd leuke dingen.

Veder hebben we deze week Jagdees verder onderwezen. Hij heeft zoveel vooruitgang gemaakt. Hij begrijpt het verlossingsplan nu eindelijk en dat is fijn om te zien. Je ziet dat het hem raakt. Het gaat echt heel goed met hem en we hebben veel vertrouwen daarin dat hij het halen zal om zich op de 22 Juli dopen te laten.

Deze week heb ik trouwens echt veel geleerd. Een erg goede citaat van Elder Dieter F. Uchtdorf: Nederigheid ontdek je niet door minder van jezelf te denken, maar door minder aan jezelf te denken.

Ik ben gewoon zo blij dat ik deze gelegenheid heb op zending te zijn. Voor mijn zending als er een probleem was dat me boos had gemaakt, ben ik zogezegd in mezelf gekeerd en ben naar mijn kamer gegaan of heb gewoon erg hard gezwegen om zogezegd alles afkoelen te laten. Nu ben ik erachter gekomen dat het niet helpt om een probleem op deze manier te ontwijken, maar dat we dit probleem meteen moeten confronteren en er niet voor moeten wegglopen. we moeten er over praten in plaats van dat we naar onze kamer gaan om af te koelen en daarna nooit meer over dit probleem praten(ook al is afkoelen soms een goed idee). Wanneer er een probleem is moeten we dit meteen confronteren en proberen op te lossen. Dan maken we vooruitgang.

Vandaag bezoeken we vandaag een prachtig landschap en hebben we veel etensafspraken met leden. Ik kan dus helemaal niet klagen. We hebben ook een gemeente activiteit op donderdag. Verder gaan Elder Cavin en ik samen met 2 leden naar een middelbare school om een presentatie te houden voor de leerlingen. Dat wordt een geweldige mogelijkheid om over het Evangelie te vertellen. Dat zal in twee weken zijn.

Ik wens jullie een fijne week! Laat ons AUS DEM BOOT STEIGEN!!!!!!(get out of our comfortzone and do the impossible!!! nothing is impossible!)

Elder Abd El Moeti

Mini-BBQ op het balkon

Mini-BBQ op het balkon

Geef een reactie

