Uitwisselingen en een goede les

Was gisteren een geweldige dag! Gisteren was de dag dat Duitsland van Argentinien won! Dat was echt een gelukkige dag in mijn leven. Hier in Schwenningen zijn de mensen echt gek geworden van blijdschap! Hopelijk hebben jullie er precies zoveel vreugde eraan gehad als ik haha!

Verder hebben we deze week echt veel succes gehad! Gisteren hadden we weer een les in de kerk met Jagdees, onze doopkanidaat. Dat was echt een goede les met een erg sterke geest! Hij vertelde hoe opbouwend deze drie uur in de kerk altijd voor hem tijn en hoe beter hij zich erna voelt. Hij vertelde ons dat Zondag 1 van zijn lievelingsdagen is. Hij vind het zo fijn om elke keer weer meer over Jezus Christus te leren en hoe hij Hem kan navolgen. De Geest was echt sterk en ik vind het nog altijd ongeloofelijk hoeveel vooruitgang hij sinds onze eerste ontmoeting heeft gemaakt en hoeveel hij erbij heeft geleerd. Ik wou dat jullie ook bij deze lessen konden zijn en ook deze speciale Geest konden voelen. Er zijn niet zoveel dingen waardoor je je precies zo goed voelt als daar.

Hier zien jullie een foto van mij en een andere persoon.

IMG_1093[1]

Dit is mijn trainer die me de eerste drie maanden vergezeld heeft. Hij woont nu in Zwitserland met zijn vrouw en zal gauw weer terug naar Hamburg verhuizen. Het was zo fijn om hem weer te zien! Ik heb zo veel respect en vriendschap voor hem! En ook al was onze tijd samen niet altijd eenvoudig, ben ik blij dat we nu zo goed met elkaar kunnen praten. Ik zal altijd contact met hem houden er ook gebeurd. Vriendschappen zijn voor eewig.

Verder hebben we ook iets speciaals gedaan. We hebben een Jovo uit de gemeente mee op de straat genomen en hebben samen voor een paar uur mensen aanngesproken. Zij wil ook op zending gaan en daaromm wil ze graag voor zulke dingen meekomen. We waren erg succesrijk en hebben samen met haar vele mensen gevonden met die we in de komende week een afspraak zullen hebben. Zij had het erg cool gevonden en is zo weer een beetje verder op haar zending voorbereid. We willen in de toekomst meer jonge mensen meenemen om hen voor het zendingswerk enthousiast te maken. Wanneer zij ook een beetje dat kunnen voelen wat wij elke dag meemaken, is dat het alles waard.

Ook had ik een 1 daagse uitwisseling met onze Zonenleider Elder Mickelson(mijn companion is ditstrictleider en daarom hebben we dat eenmal per 6 weken). Het was een geweldige uitwisseling en ik werd weer daaraan herrinert dat we passie en enthousiasme zouden moeten hebben voor alle dingen die we doen en ons altijd zouden moeten bedenken wat de ware reden achter alles wat we doen is. Wij doen dit werk niet alleen om het te doen of omdat de kerk het ons zegt, maar omdat wij het willen en deze blijdschap met anderen willen delen. Dat is nooit iets negatiefs, ook wanneer anderen soms slecht reageren wanneer we met ze spreken.

Elder Abd El Moeti

Geef een reactie

