Eerste week in Schwenningen

De tijd gaat eigenlijk heel snel. Het is al een week geleden dat ik jullie geschreven heb. Ik voel me echt bekwaam in het mooie Duitsland! Het was jammer om prachtig Zwitserland te verlaten, maar nu ben ik erg blij om hier te zijn. De duitse mensen zijn erg eerlijk en open (of omgekeerd), maar tenminste zijn ze eerlijk. Ich mag de duitsers. Hier sneeuwt het een beetje meer als in Zwitserland, maar ook niet zoveel. Ik geloof dast het gauw weer lente word.

Aan het begin als ik hier kwam, waren er niet zoveel mensen om te onderwijzen, maar sindsdien dan hebben we veel nieuwe coole mensen gevonden. Op dit moment onderwijzen we een zigeuner familie uit Kosovo. Ze zijn een erg sterke familie maar hebben veel financiele moeilijkheden. Ze hebben moeite zichzelfe te voeden en daarom zijn ze erg wanhopig. We zij nu 2 keer daar geweest en bij het begin was het erg moeilijk. Ze dachten en denken misschien nog steeds dat wij ze helpen kunnen in hun financiele situatie, ik heb me bij het begin wie een accountant gevoeld. Maar als we met hun over het plan der verlossing gesproken hadden, die antwoord geeft wat het doel en zin im leven is, van waar we komen (wat is onze ware identiteit) en wat onze uiteindelijke bestemming is, kwam er zo een grote vrede in de kamer. Ik kan het niet beschrijven. De antwoorden op deze vragen hadden de Geest gebracht en hen in deze tijd vrede gegeven in deze moeilijke situatie. Zeker als we over de rol van Jezus Christus gesproken hadden, sloeg de Geest van vrede in. Dat was echt een heilig moment. Ik heb echt een getuigenis dat wij antwoorden vinden kunnen op onze vragen im leven, die ons vreden geven kunnen, wanneer wij daarvoor open zijn maar bovenal wanneer we het echt willen.

Ik voel me ook veel comfortabeler in het appartement met de anderen. Het zijn echt goede zendelingen. De gemeente in Schwenningen is een middelgrote gemeente. De leden zijn echt goed. Er zijn veel oude mensen en daarom moeten we eraan werken om meer jonge mensen te vinden.
Elder Miller en ik kunnen goed met elkaar omgaan. Het is iets anders omdat hij een Amerikaan is, maar ik leer daarom ook veel van hem. Ik stuur jullie volgende week meer foto’s .

Verder gaat hier alles goed. We zijn veel met de auto onderweg, maar dat is ook praktisch!

Borkán

Geef een reactie

