Succes ervaringen

Deze week was echt super succesvol!! Ik heb geloof ik nog nooit zo een succesvolle week op zending gehad. We hebben ons met zo veel mensen getroffen. Ik zal jullie erover vertellen.

Deze week hebben we dus weer met Katharina getroffen en ze maakt zoals altijd erg veel vooruitgang. We hebben vrijdag met haar getroffen in het appartement van Sussanne, een jong lid uit St. Gallen die in Bern studeert. Zij en Katharina zijn echt goede vriendinnen. We hebben over het woord van wijsheid en over de wet van kuisheid gesproken en ik moet zeggen, normalerwijze zijn dit de moeilijkste geboden voor mensen die we onderwijzen, maar zij had ze meteen begrepen en we moesten bijna niks uitleggen. Jullie begrijpen wel dat ik voor een deel tijdens de les uit balans was omdat ik het gewoon niet verwacht had, dat het zo eenvoudig voor haar zou zijn. Je kan echt zien dat ze een getuigenis had van de waarheid van de kerk en dat ze God echt wil navolgen. De Heilige Geest helpt haar om de geboden aan te nemen. Omdat ze een getuigenis heeft, weet ze dat deze geboden van God zijn. Het is eigenlijk zo eenvoudig. Het is belangrijk dat we allemaal een getuigenis van de geboden van God krijgen, zodat we zo snel mogelijk de zegeningen van deze geboden ervaren kunnen.

Verder hebben we zo een coole gozer getroffen, hij heet Alex en komt uit Nigeria. Het eerste moment dat ik hem zag dacht ik : Oh jee, weer zo een persoon die ons zijn nummer gaat geven om over Jezus te praten en dan nooit komt opdagen. Maar omdat we allemaal kinderen van God zijn, hebben we hem ook een kans gegeven. Nadat we zijn nummer gekregen hadden, belde hij ons de volgende dag plotseling op omdat hij met ons treffen wilde. Dat is mij nog nooit gebeurd en ik was daarom behoorlijk verbaasd. Vervolgens hebben we hem op zaterdag in de kerk getroffen, en wow, de Geest was echt sterk. Blijkbaar had hij een hele geschiedenis achter zich. Alex is voor een paar maanden in Zwitserland gekomen en hij zoekt gewoon rust in zijn leven. We hebben hem over de boodschap van de herstelling van de kerk en het evangelie gesproken en dat heeft hem echt geraakt. We hebben de hele tijd in de kapel gezeten. Hij had ons ook alles over zijn gebeurtenissen verteld. Aan het einde waren we wie vrienden en hij wilde zondag naar de kerk komen. Ik weet dat hij de Geest echt in de kerk gevoeld had. Toen is hij zondag gekomen en het is hem bevallen. Alex voelt echt als een vriend voor me aan. Ik heb zulke ervaringen met veel mensen gehad en dat was een getuigenis voor mij dat wanneer we echt proberen mensen te bevrienden en hen te begrijpen, wij de gelegenheiden krijgen zullen om hen de grootste schat te geven, die er ooit zal zijn: HET EVANGELIE van JEZUS CHRISTUS. Dit is het grootste teken van onze vriendschap!

Deze week hebben we ook een zonetrainig gehad, en daar wij zoneleiders zijn, geven wij die immer, en ik moet zeggen dat dat niet altijd eenvoudig is. Het is waarschijnlijk erg fijn en bekwaam om gewoon te luisteren, maar je leert veel als je deze trainingen zelf geeft.

Gisteren waren we bij een familie die niet zo vaak naar de kerk komt en ook niet echt geestelijke dingen gewend zijn en er waren grappige momenten. Ik geef deze familie mijn getuigenis hoe belangrijk het is dankbaar te zijn en dat we God elke dag danken, de reactie van de 10-jarige jongen luidt zo: Mmm….. hey mam, weet je nog dat ik deze ene jongen in zijn ballen heb getrapt tijdens de karatetraining! Ja….dat was een erg interissante en lollige afspraak. Ik heb genoten. Tot volgende week!

Borkán

Geef een reactie

