Gelukkig nieuwjaar!

Deze week hebben we natuurlijk kerst gehad en dat was geweldig. We hebben niet alleen een fijne en lollige tijd bij leden thuis gehad, maar we hebben ook echt geestelijke momenten beleefd met onze onderzoekers! Ik kan helemaal niet klagen! Op dinsdag de 24e zijn we hoofdzakelijk tijdens de dag met de zendelingen uit ons district samen geweest. We hebben met z’n allen een typische Engelse weihnachtsmaaltijd gegeten(Roast Dinner). Echt heel lekker! Dan zijn we tijdens de avond bij de Familie Patschka geweest. Zuster Patschka komt uit Venezuela. We hebben ook daar een typischen Venezuelanischen(?) maaltijd gegeten. Daarna hebben we de weihnachtsdevotional samen gekeken. Dat was erg leuk.

Op de 25e zijn we bij de familie Reading geweest(Willam, Renate, Natasha, Alinena, Lara en Liam). Was was eenvoudig gezegd legendarisch! Ik heb me echt wie thuis gevoeld! We hebben hoofdzakelijk spelletjes met elkaar gespeeld. Ik kon me echt gewoon weer compleet uitleven. Ik heb me als tussen mijn broers en zussen gevoeld. De familie Reading is echt geweldig. Bern is een stad vol met leuke mensen. Ich liebe Bern!!

Op donderdag hebben we hooptzakelijk kerstkaarten bij leden voorbijgebracht en aangezien ons gebied erg groot is waren we daar ongeveer de hele dag mee bezig. Maar het was erg leuk.

Op zending hebben we ook elke week een wekelijkse planningssessie die meestal 3 tot 4 uur duurt. Ook als je zo lang op zending bent als ik, is dit nog immer een proeving van mijn concentratie, maar eigenlijk waardeer ik het erg veel. Niet alleen heb ik daardoor nu een betere concentratie, maar heb ik ook gezien hoe belangrijk plannen is.

Deze week zijn we ook weer naar de tempel geweest (de tempel is ongeveer 20 minuten van ons vandaan wat erg fijn is, helaas kunnen we alleen 1 keer per 6 weken gaan, maar het is nog immer een geweldig voorrecht, die schweizer zendelingen zijn de enige die 1 keer per transfer gaan mogen). Keer op keer kan ik telkens weer zeggen dat er geen plaats op de wereld is en geen ander moment, dat ik me zo dicht bij mijn Hemelse Vader voel. Daarom weet ik dat Hij bestaat.

Ook hebben ik deze week (gisteren) voor de eerste keer chinese fondue gehad. Dan braad je vlees in extreem heet boulionwater/soep. absoluut geniaal! Iets wat ik thuis ook misschien wil doen.

Wat trouwens ook fijn is in de tempel, is dat je zoveel oude bekenden weer ziet. Ik heb bijvoorbeeld br. en schw. Koch weer gezien, een echtpaar uit Ebnat, mijn eerste gemeente. Ik kende ze erg goed, en daarom was dat een erg fijn moment om elkaar weer te zien. Met Katharina en Simone gaat het ook erg goed. Katharina’s oma is afgelopen maandag gestorven en dat was zwaar voor haar. De begrafenis is vandaag. Simone is een nieuwe onderzoekster die ons empfohlen werd van een vriendin van haar die lid is. Simone is echt bereid te leren en God beter kennen te leren. Ik wou dat jullie daar konden zijn de de speciale geestdaar voelen konden. Het is zo fijn om te zien hoe iemand meer geluk vind door het Evangelie. De vreugdevolle verwondering en blijdschap zal ik nooit moe worden. Ook hebben we veel nieuwe mensen ontmoet die erg open zijn. Het worden goede weken met veel wonderen. Ik heb echt een getuigenis dat we alles kunnen doen wat de Heer van ons verlangt en ook dat we alle wonderen hebben zullen, die de Heer wil dat we hebben, wanneer we ons alleen nederig op hem verlaten. Hij kan ons helpen en onze zwakheden sterken waardoor we de kracht zullen hebben om meer te doen dan waartoe we zelf in staat zijn.

Allemaal alvast een fijne jaarwisseling gewenst! Tevens hieronder een aantal foto’s!

Borkán

IMG_0712[1]

IMG_0718[1]

IMG_0716[1]

Geef een reactie

