Pratteln en dienstbetoon

Met mij gaat natuurlijk alles goed. Deze week was weer erg goed. We hadden deze week een Austausch met de elders uit Pratteln. Pratteln is een erg landelijk gebied. Ik was met Elder Christensen, één van de laatse amerikaanse zendelingen in Zwitserland. Het was erg leuk en ik heb echt lol met hem gemaakt. Met deze prostituee/drugs vrouw hebben we helaas niet getroffen, ze was niet daar. Jammer, maar misschien een volgende keer. Deze week waren er verder veel spannende dingen. We hadden intervieuws met onze zendingspresident (President Miles!) Ik heb echt respect voor hem. Hij heeft echt veel wijsheid en ervaring. Ook heeft zijn vrouw tot ons in de district vergadering gesproken. Dat was echt inspirerend. Ze had daarover gesproken, dat we ons meer op de jonge mensen zouden moeten concentreren. Dan hebben ze de zegeningen van het evangelie langer in hun leven. Ik werd daarvan echt enthousiast, de jonge mensen zijn inderdaad ook veel opener.

Verder was er ringconferentie. Dat was echt inspirierend. Pres Weidmann, de ringpresident is echt cool en gemotiveerd. Verder hebben we ook een paar leuke dienstprojecten gedaan. Geloof het of niet, maar we hebben iemand geholpen een dak af te zagen! dat was echt cool! Verder hebben we de vrouw van de bisschop geholpen de hele voorraad uitteruimen. Dat duurde een lange tijd. Bijna de halve voorraad was aangevreten door muizen. We hebben ongeveer 4 70 liter zakken met vooraad weggegooid. Verder hebben we ook meegeholpen om dingen klaar te zetten voor het halloween feestje in de gemeente. We waren zelf ook nog daar voor een tijdje.

Verder konden we niet ons niet zoveel met mensen treffen. Geen idee wat fout gegaan is, maar de komende week word beter. Jullie geloven dit waarschijnlijk niet, maar onze wohnung is sinds een week al het paradijs. Alles is ordelijk en schoon! Ik verlies langzamerhand mijn onordelijkheid en chaos. Joepieeeeee!!

Verder wil ik gewoon even zeggen: Zendeling zijn=Hemel! Ik ben eigenlijk zo blij dat ik de keuze heb gemaakt om op zending te gaan. Er zijn mensen die menen dat het erg lastig en moeilijk en saai is, maar dat klopt helemaal niet. Ik beleef zoveel vreugde aan deze arbeit. Er is geen vreugdevollere Arbeit als zendingswerk. Ik weet dat Jezus Christus leeft. Ik weet dat God onze Hemelse Vader is. Het is een voorrecht dat wij dit weten, in plaats van daarover te speculeren. Ik weet dat ze leven en dat ze echt zijn. Ik weet dat zij achter dit werk staan. Ik weet dat niet mensen de Kerk van Jezus christus leiden, maar Jezus Christus zelf. Dit is zijn Evangelie van vreugde! Het is waar! Ik weet dat het Evangelie zoveel vreugde brengen kan. Ik voel dat elke dag. Ik zie de vruchten daarvan. Ik zie de vreugde en blijdschapn die het brengt. Ik zie hoe het mij verandert.

Ik weet dat jezus Christus het fundament is waarop we veilig bouwen kunnen. Ik doe ook leuke dingen op voorbereidingsdag en heb veel lol met mijn collega’s, maar deze vreugde is lang niet zo groot als de vreugde die ik heb om andere tot christus uit te nodigen. De bron waar alle mensen vrede vinden kunnen.

Groetjes, Borkán

Geef een reactie

