Interessante ervaring

Grüessach Mittenand!

Dit was dan weer het eind van een erg fijne week. Ik heb echt het gevoel dat de harde arbeid die ik en Elder Smith doen, zijn vruchten afwerpt. We hebben geweldige afspraken gehad en coole mensen gevonden. Deze week hebben we echt goede afspraken op het progamma.

De afgelopen week hebben we weer met een van onze onderzoeksters getroffen. Het was zoals altijd weer echt geestelijk. Ook als we uit het Boek van Mormon gelezen hebben kon je de Geest echt sterk voelen. Ze is helaas niet naar de kerk gekommen, maar geen paniek. Ze is echt oprecht. Verder hebben we met een ongeveer 21 jarige vrouw getroffen. Ze is echt cool en open! We hebben een les met haar gehad in de kerk en het was gewoon super. Alles leek op zijn plaats te vallen toen we gesproken hadden hoe de oorspronkelijke kerk en Evangelie verloren gegaan waren en hoe deze oorspronkelijke kerk en Evangelie vandaag weer op de aarde zijn. De Geest was echt enorm sterk. We hebben haar uitgenodigd om zich dopen te laten wanneer ze weet dat de oorspronkelijke Kerk en Evangelie weer op de aarde zijn. Dat was echt een hele grote stap voor haar maar we wilde deze stap pas zetten wanneer ze zelf wist dat het waar is. Dat was echt een prachtig moment.

Ik ben echt dankbaar om op zending te zijn. Het hergestelde Evangelie kan de puzzelstukjes voor mensen echt samenbrengen. Het Evangelie kan de gaten opvullen die mensen hebben. Het Evangelie kan iemand waarlijk perfect maken en alle vragen uiteindelijk beantwoorden. Het Evangelie kan mensen blijvende vrede geven. Het vervult me met vreugde en enthousiasme wanneer ik daaraan denk. Ik weet werkelijk dat het Evangelie waar is. Deze kennis moedigt me aan om meer open te zijn voor mensen. Ik heb echt gemerkt dat als ik overal gewoon ontzettend open was als ik met mensen gesproken heb, en niet harstikke gesloten, dat de angst van mensen wegging. Ik heb echt vooruitgang gemaakt in deze Hinsicht. we hebben uberhaupt geen reden om angst te hebben want het Evangelie is echt waar en brengt veel vreugde.

Gisteren hebben we een geweldige vrouw gevonden, ik zal jullie ongeveer uitleggen hoe dat ongeveer ging: Na een tijd gesproken te hebben, hebben we haar gevraagd: En? Wat brengt u vreugde in leven. Deze vrouw: Wat mij vreugde brengt? Uhmmmm….. Alcohol, sigaretten, drugs en nog meer van zulke zaken. Wow! ik moet zeggen dat heeft nog niemand tegen me gezegd op mijn zending. We hebben een beetje verder met haar gesproken en het bleek dat ze niet echt gelukkig is met haar leven (ze is in een milleu van drugs, alcohol en prostitutie). We hebben ons getuigenis gegeven dat het Evangelie van Jezus Christus haar helpen kan ok haar leven drastisch te veranderen. Ik geloof dat ze een beetje onder invloed was van verschillende dingen, maar we hebben een afspraak voor vandaag om 6 uur afgemaakt. Aan het einde van het gesprek zei ze nog kort: Ah verdorie, mijn buurman heeft 4 uren nodig om heroine voor me te halen! Ja dat was erg interesant! Wordt dat geen geweldige afspraak!!

Vandaag hebben we onze wohnung grondig schoongemaakt. Jullie zouden niet denken dat ik daar woonde. Het voelt gewoon geweldig aan. We gaan ook echt leuke dingen doen wanneer we met de leden samen werken. We hebben veel bakzaken gekocht om lekkere dingen te baken voor de leden. Het word super!!!

Groet, Borkán

Geef een reactie

