Eerste week in Bern

Om te beginnen: Hier is mijn nieuwe adres. Hier zal ik waarschijnlijk wel wat langer blijven.

Vereinsweg 10A
3012 Bern
Schweiz

In elk geval gaat het erg goed met me. In Dielsdorf was de wohnung een chaos en daardoor was ik erg gestressd en moe. Hier zijn we gelukkig weer met z’n tweeen en is het veel ordelijker. Ik geloof eigenlijk dat ik nog nooit zo ordelijk gewesen ben op zending en onze Wohnung ziet er echt netjes uit. Ik kan daar echt goed werken met Elder Nielsen.

Bern is echt een geweldige plaats. De mensen zijn geweldig. Het was echt goed. Ook heb ik de wijk kennengeleerd. Het is echt een coole wijk. Ik mag ze zeer.

Het werk hier in Bern is echt geweldig. We vinden veel mensen. Eigenlijk is er op de dag dat ik aangekomen ben iemand gedoopt. Dat was erg bijzonder. De geest was erg sterk. Je kon de blijdschap en vreugde in zijn ogen zien (hij heet Bernhard). Verder moesten we veel plannen. Als zoneleider moet je erop toezien dat het goed gaat met de hele zone van zendelingen. Op vrijdag hebben we dus uren lang gepland om de districtleiders, de trainers van de nieuwe zendelingen en voor ons eigene gebied te plannen. Dat was een beetje stressvol, maar spannend. Ook heb ik alle elders in de zone leren kennen. Het zijn echt goede elders en zusters. Jessika Bakker is trouwens ook in deze zone.

Iets wat ik heb geleerd in deze tijd, is dat we echt doorzetten, doorzetten en nog meer doorzetten moeten. De weg om succes te hebben is nooit de makkelijkste. Vooral als zoneleider moet ons gebied een voorbeeld zijn voor de andere elders. Wij moeten een voorbeeld zijn hoe we werken. Ik heb echt geleerd dat je door ongemakkelijkheden heen moet gaan en die leren te verdragen voor een korte tijd om succes te bereiken. Het is niet altijd even makkelijk om mensen te vinden die geïnteresseerd zijn en die meer willen in dit leven. Maar als we gewoon altijd met mensen praten en niet opgeven, ondanks de vieze blikken, wanneer we dat doorstaan, zullen we uiteindelijk die mensen vinden die bereid en open zijn. Dat is een belangrijke levensles. Soms moeten we dingen doen die niet zo fijn zijn, maar ze leiden tot succes.

Helaas heb ik mijn adapter (van mijn camera) verloren en moet ik dus vandaag een nieuwe kopen. Mijn camera is leeg en volgende wek wanneer ik een neuwe heb gekocht, zal ik jullie fotos sturen.

Borkán

Geef een reactie

