Verhuizen

Hallo iedereen!

Ik word overgeplaatst naar Wetzikon! Hieronder mijn nieuwe adres:

Bahnhofstrasse 278
8623 Wetzikon
Schweiz

Mijn nieuwe collega daar ken ik al en ik heb al eens met hem samengewerkt!

Wat kan ik over Wetzikon vertellen? Wetzikon is ongeveer een uur bij Ebnat vandaan. Het is veel stedelijker als Ebnat wat ik echt geweldig vind! Dat betekent dat ik met meer mensen spreken kan.

Ook word ik trouwens district leider daar. Ik moet zeggen dat ik best zenuwachtig was van te voren, omdat ik eigenlijk graag overgeplaatst wilde worden en ook wel toe was aan een andere collega. Toen ik echter hoorde dat ik districsleider zou worden kreeg ik een hartverzakking en voelde ik me nog al onvaardig. Maar ik heb er veel over gebeden en ik voelde het kalme rustige gevoel van de heilige geest. Ik voelde dat ik het kan en dat Hemelse vader me ondersteunt. Het word vast erg leuk!!

Wat doet een districsleider? Een districsleider is voor het welzijn van de andere zendelingen in het district verantwoordelijk. Hij moet de vergaderingen plannen en ervoor zorgen dat we ons samen goed ontwikkelen en dat we meer leren. Ik heb er zin in!!

Ik heb echt genoten van mijn tijd hier in Ebnat! ik heb veel ervaring opgedaan over hoe ik met andere mensen kan praten en ik ben volwassener geworden. Het was een geweldige tijd en ik zal de leden van de gemeente missen! Ze waren echt zo aardig!
Wat kan ik nu nog zeggen? Ik weet de dag ervoor altijd veel te mailen maar dan vergeet ik ook weer alles.

Ik wil alleen nog een ervaring vertellen. Ik had een gesprek met een man in de trein. We hadden gepraat over waarom God zoveel leed op de aarde toestaat wanneer hij zo liefdevol is. Dat is altijd een moeilijke vraag om te beantwoorden en als we alleen naar dit leven kijken is het leven zeker oneerlijk. Maar zo is het niet. Wanneer we het plan van geluk dat god voor ons heeft gemaakt leren begrijpen, begrijpen we waarom God toestaat dat er zoveel leed op de aarde is. God wil ons hier op aarde vormen en gelukkig maken. Zelfs zo gelukkig dat we het niet voorstellen kunnen. We hebben de ervaringen van het leven nodig om de volheid van geluk te bereiken. God weet dat we niet echt gelukkig kunnen zijn wanneer we niet de tegenstelling kennen. Hoe kunnen we echt het goede kiezen wanneer er geen slecht is? Hoe kunnen we groeien en beter worden wanneer er geen moeilijke zaken om te overwinnen zijn? We kunnen echt alle grote levensvragen beantwoord krijgen wanneer we zijn plan studeren.

Verder spijt het me als ik niet alle vragen beantwoord heb. ik kan ze soms niet allemaal herinneren!

Ik hou van jullie allemaal en wens jullie het beste!!!

Veel liefst van Borkan!

Geef een reactie

