P-Day

Het is nu p-day (preparation-day) en we zijn net over de grens in Duitsland. Toen ik hier kwam, was het bijna schokkend om te zien hoeveel goedkoper alles hier is. Daarom heb ik vandaag wat meer brieven geschreven. Hopelijk komen ze over een paar dagen aan.

Het is nog altijd geweldig op zending: de Geest van de Heer is echt sterk en ik zie er niet echt naar uit om dit over twee jaar minder te voelen, maar ach, dat is pas over twee jaar. Nu ga ik gewoon genieten en leren van de tijd die ik hier heb. Het gaat heel goed met het zendingswerk in Ebnat. Deze zes weken hebben we veel Boeken van Mormon weg kunnen geven en veel nieuwe onderzoekers gehad. Het is zo geweldig om met verschillende mensen om te gaan. Einfach wunderbar!!! We zien veel mensen uit Iran, Eritrea, Nigeria, Sri Lanka en natuurlijk nog Zwitserland. Het zijn echt geweldige mensen. Ik heb ervaren dat wanneer ik echt mijn best doe om van andere mensen te houden ik me gelukkiger voel. Een leven is zoveel mooier als men anderen helpt en er voor anderen is. Om dit te ontwikkelen is natuurlijk tijd en moeite nodig. Ik ben er nog lang niet volmaakt in, maar het is geweldig om te leren.

Verder is Zwitserland nog altijd een geweldig land!!! Ik ben echt verliefd op de natuur hier. De bergen en rivieren zijn het mooiste. Ook de huizen zijn mooi. Het is heel gek, maar ik kan me langzamerhand geen leven meer voorstellen buiten mijn zending. Ik ga er hier echt helemaal in op. ik voel me zoveel dichter bij de Heer. Ik kom ook kanten van mezelf tegen die ik altijd al moeilijk vond of zelfs niet wist, zoals te veel vragen stellen haha! ik ben daarom nog blijer om dit op zending te weten te komen, want er is bijna geen betere plaats om je zwakke punten te overwinnen dan op zending. Daarom is het zo belangrijk dat elke jongeman op zending gaat! Ze hebben dan zo’n grote kans om beter en volwassener te worden en hun zelfzuchtigheid te overwinnen. Iedereen zou op zending moeten gaan!

Ook de Duitse taal gaat goed. De dagen dat ik Duits haatte zijn al lang voorbij! Wat een prachtige taal!

De tijd op een zending gaat gigantisch snel, sneller dan thuis. ik ben nu al meer dan twee maanden op zending. Zo voelt het niet.

Tschüss mittenand!!

Borkán

2 thoughts on “P-Day

  1. Lieve Borkan,
    Ik heb je blog gevonden en ga het de komende 2 jaar zeker volgen. Geweldig om te lezen hoe goed het met je gaat. Je bent een bijzondere jongen en een voorbeeld voor mijn kinderen, dus ga ik ze je blog ook laten lezen. Succes met alles wat je tegenkomt.
    liefs Sylvia keuter

  2. Hi Borkan, Ik heb net je brief gelezen met alle superlatieven die ik me maar heb kunnen bedenken: enthousiasme, also begeisterung, prachtige natuur, goede contacten, etc. etc. Natuurlijk kan niet ook op direct resultaat worden gerekend, maar soms heeft lange-termijn werking plaats en als dat inhoudt dat mensen dan wat bewuster gaan leven, menslievender gaan denken, dan is er al heel wat gewonnen , is mijn gedachte. Peter is inmiddels weer terug van zijn Canada-avontuur en iedereen weer blij! Nils vliegt vandaag naar Italië , Venetie voor zaken en Hanjo is de laatste kamers aan het uitruimen alvorens de contrôle komt. Ik moet je hart. groeten doen van Joost, hij was zijn spullen bij mij aan het droppen achter de zolderluiken. Ze waren behoorlijk bezweten en gingen eerst douchen (dat was goed voor mijn bedden!!) Joost werkt nu af en toe in een schoenenzaak, maar daar kan hij niet van leven. Hij woont nu bij Ingrid, dus moet van Amsterdam naar Bussum reizen. Hij durfde niet om reiskostenvergoeding te vragen wat natuurlijk niet meer dan billijk is, omdat hij dan practisch niets overhoudt! Ik heb hem toen verteld hoe het jou bij de post verging en hoe er misbruik van je gemaakt wordt als je niet voor jezelf opkomt, ..dat schaadt je zelfvertrouwen en leidt (ook lijdt) naar een underdogpositie. We hebben een heel goed gesprek gehad tot na twaalven ’s nachts en vielen toen om… Met mij gaat het een stuk beter Borkán, dus ik ben de hele club alweer aan het uitnodigen voor Pinksteren in Hellevoetsluis 2013! Maar verder doe ik het heel rustig aan hoor Borkan. Liefs van oma gerda, knuffel……….

    Gerda Opdam

Geef een reactie

