Het begint te wennen!

Ik leer nog steeds heel veel. En ja ik heb wat moeilijkheden gehad, maar dat gaat al weer een tikkeltje beter.

Tussen mij en mijn mitarbeiter gaat het nu harstikke goed (de meeste tijd dan). We hebben goed contact en ik leer enorm veel van hem. Hij heeft veel logische denkvermogen en humor. Hij is heel praktisch. Omdat ik dat niet altijd ben, ben ik dankbaar dat ik in het begin van mijn zending zo iemand als hem als mijn trainer heb.

Ook gaat Duits praten en verstaan veel beter. Ik heb soms de mogelijkheid om Nederlands met een Vlaamse familie in mijn wijk te praten. Dat voelt heel vreemd aan, omdat ik merk dat mijn Nederlands een tikkeltje achteruit gaat.
Ik heb afgesproken met mezelf dat ik Nederlands deze twee jaren afzweer en alleen Duits en soms Engels spreek. Nou ja behalve dan voor communicatie met het thuisfront!
Ik hoop dus dat ik na deze twee jaar nog gewoon met jullie praten kan, haha!

Ik leer ook verschillende mensen kennen die soms de gekste ideeën hebben, heel interessant om daar mee te leren omgaan en ook erg leerzaam.

Morgen heb ik uitwisseling met andere zendelingen, waarbij ik met een andere zendeling in mijn gebied de leiding heb. Dat vind ik behoorlijk eng nu! Ik weet niet of ik alles wel kan. Ik zal gewoon mijn best doen en dan komt het wel goed.

Zo, nu weten jullie weer dat het goed met me gaat. Allemaal de hartelijke groeten! Tot de volgende week!

Borkan

Geef een reactie

