Bericht van Borkán

Hallo allemaal!

De omgeving hier is echt prachtig. Ik wilde dat jullie het konden zien. De rivieren zijn het mooiste: ze stromen maar door, een prachtig gezicht en een rustgevend geluid.

Ik kan helaas weer geen foto’s sturen: ik heb al veel fotos gemaakt, maar ik vergeet telkens mijn camera mee te nemen naar deze plaats waar ik eens in de week kan e-mailen.

Soms is het moeilijk om de hele tijd goed op te schieten met mijn collega , maar het gaat goed met mij. Vandaag had ik een heel bijzondere ervaring: ik had het gevoel dat we om 8 uur exact bij een bepaald pleintje in Liegtensteig ( het stadje waar ik nu woon) moesten staan. Mijn collega raakte geiriteerd omdat het dan studeertijd is (we bestuderen dan de schriften en leren en oefenen de taal). Het gevoel was echter heel sterk en we zijn dus toch op die tijd naar dat pleintje gegaan en hebben twee potentiele onderzoekers gevonden en aan één van hen een Boek van Mormon gegeven. Is dat geen wonder!!!!!

Ik ben nog lang niet volmaakt in het volgen van de geest maar het gaat goed en ik doe mijn best, ook al maak ik nog veel fouten. Er zijn nog zoveel praktische dingen die ik niet snap op de zending maar de Heer zal er altijd voor mij/ons zijn en dan zal er een tijd komen waarin alles duidelijk voor mij/ons is.

Al met al is het een geweldige ervaring om op zending te zijn! Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie steun en jullie brieven. Zoals jullie hebben gemerkt heb ik niet genoeg tijd om iedereen te mailen of de papieren brieven te beantwoorden. Ik wil dat jullie weten dat ik zo blij ben met al die blijken van steun en meeleven van jullie!!!

Hartelijke groet en tot de volgende keer!

Elder Borkán Abd El Moeti

2 thoughts on “Bericht van Borkán

  1. Beste Borkan,
    Bedankt voor je update hoe het met je gaat, ik ben erg blij om te horen dat je het fijn hebt.
    En wat goed dat je naar de Geest hebt geluisterd om toch op die plek te zijn, zo zie je maar weer dat het ALTIJD goed is om te luisteren naar die Geest!!
    Ik kan me zo voorstellen dat het niet altijd makkelijk is om met je collega op te schieten, maar bedenk op z’n moment, WAAROM ben ik op zending gegaan!!!
    Ook voor die ander valt het niet altijd mee……..maar met De Heer komen jullie er altijd uit!
    Veel succes bij het onderwijzen van jullie nieuwe onderzoekers, deel je getuigenis rijkelijk en je zult oogsten wat je gezaaid hebt.
    Sterkte met de taal, stapje voor stapje bereik je je doel, let maar eens op.

    Hier gaat alles goed, groeten van ons allemaal,
    Carla, Rob en Amy.

  2. Dear Borkan, Ik ben een beetje traag omdat ik in de lappenmand zit, maar ik benheel blij dat je al een beetje begint te wennen in dat prahtige gebied! En als dan aanstonds de herfstkleuren aankomen dan waan je je in sprookjesland, dus zou ik je aanraden vergeet je camera niet Borkan. Ja.. het is natuurlijk wennen om konstant met andere jongemannen op te trekken; zeker voor jou, omdat je je ook in je eentje kon vermaken hé? Och, het zal op een gegeven moment ook weer een verrijking geven en kameraadschap, alles heeft een doel, zoals jij ervaart met je ingevingen, waarnaar het vaak goed is te luistreren. Borkan ik bewonder je om je doorzettingsvermogen en het gaan voor dit doel, ik hou van je Borkan en ik denk aan je. Doe jij tussen de bedrijven door even een gebed voor je oma dat het met haar de goede kant opgaat? Dankjewel kleinzoon Borkan. Knuffel van oma gerda.Gerda Opdam

Geef een reactie

